lördag 24 januari 2009

Vattenfallskort

Snart är det dags för Alla Hjärtans dag och därför har jag valt att göra ett par stycken i vattenfallsteknik. Dom är mysiga eftersom man kan fylla dem med små budskap och överraskningar.

På det första kortet har jag använt mig av djupröd cardstock och mönstrat papper från Sassafraslass. Inuti har jag tagit cremefärgad carstock och stansat med Martha Stewart DOILY LACE Border Punch.

Hjärtstämpels är från Inkido och texterna från Penny Black.

Jag har stämplat dem med Versa Mark "Brick" och därefter embossat dem med Clear.

Till det andra kortet använde enbart stämplar från Penny Black Valentin collection. Jag har målat dem med promarker

Pappret är från Creativ Imaginations


Inuti på de små flikarna har jag använt baksidan av det mönstrade pappret för att få lite mera effekt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart och hur mysigt som helst, jag måste också prova att göra ett!
//Malin

Anonym sa...

Hjärtligt härliga kort du gjort! Kram på dig!