torsdag 12 februari 2009

DT bidrag för Prickiform.

Här kommer mina första uppdrag för Prickiform. Jag fick stämplar i prins och prinsess tema som jag kommer arbeta med och här är de två först bidragen

Här har jag fokuserat på vikningen men även lite teknik.
Här har jag använt mig av ett helt 12x12" ark av Déjà Vies fresh print CHERRY som är ett dubbelsidigt papper och passar bäst till den här vikningen
Jag har gjort en Diaper Fold som är en använbar vikning om man vill ge bort något litet som godis eller här ett litet mjukis djur. På själva insidan har jag använt stämplar med Prinsess tema som finns i Prickiforms butik, Jag har stämplat två olika prinsesskronor i två matchande färger. Den minsta kronan har jag klippt av från bården som finns i kollektionen. Och vips har man 3 olika storlekar.

Mitt på kortet har jag dekorerat med en stor blomma som jag dekorerat med papperssnören och organza band från butiken. På pappersbanden har jag stämplat med bårdstämpeln.
Stansade ut små tags som jag stämplade de små kronorna och hjärtana på som finns på bårdstämpeln.
Även här ser du den sida på pappret som jag stämplat och embossat.

Min dotters favorithund fick agera modell på korten. Kring halsen på denna har jag fäst en tag som man kan skriva sin hälsning på.
På andra sidan har jag stämplat den stora kronan i kollektionen och blingat den!
Steg-för-steg beskrivning utlovas inom kort!

Här har har jag gjort ett clearcard och stämplat de små prinskronorna i olika färger på framsidan av kortet. Även här har jag också använt den minsta kronan som man återfinner på bården.
Jag har stämplat den stora kronan och embossat med UTEE i flera lager för att göra den riktigt tjock. Sedan har jag blingat den.

Inuti har jag stämplat med Prickiforms text stämplar så att man kan skriva sin hälsning.

På det blå organza bandet har jag stämplat med prinsbården.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Strålande Marja!
Massor av prickiga kramar från Katarina & PRICKIFORM

Lena sa...

Halloj!! Så fina grejer du gjort, du är så kreativ!! Jag har kikat in flera gånger men inte skrivit så jag tyckte det var dags!! Ha det bra!! // Anna ♥

Anonym sa...

Hej kollega! Superfina saker du har gjort! Kram