måndag 2 februari 2009

DT uppdrag!

I slutet av förra veckan kom mitt första DT paket från House of Inspiration! Ni har väl inte missat att Jessica slår upp portarna till en ny fräsch butik den 15/2!!
Håll utkik!!

Paketet innehöll härliga vårpapper och stämplar från Whiff of Joy och vem kan motstå detta? Inte jag i alla fall.

Här har jag valt att göra ett kort i criss-cross teknik med underbara papper i pastelliga färger från collectionen "Forget-Me-Not" från Dream Street Papers, som kommer att finnas i butiken.


Jag valde att sy med zig-zag runt varje pappersdel för att ta upp de ritade stygnen på pappret och för att det harmoniserar till banden på pappret. Stämpel är "Melinda helping angel" som jag målat med Promarker.

Stämpeln fick bestämma temat på kortet "I`ll give you a helping hand" Criss-cross kortet har jag fyllt med tags med olika gåvor i form av tjänster eller annat. En fin omtanke till Alla hjärtans dag som man kan ge till någon som betyder mycket för en och som skulle vara tacksam för en hjälpande hand ibland.
Texten på tagen är rubons.


I veckan kom det nya shapes till Sillhouetten. Jag har länge velat ha hjärtat med vågig kant på som finns till Revolution. Den har alltid varit slut. Men nu kom det äntligen en till Sillhouetten och jag köpte den direkt!
Här har jag gjort ett kort med stämpeln "Melinda blowing kisses" från WOJ som jag även här målat med Promarker. Använde papper från Basic Greys collection "Urban prairie" Det blev riktigt glassigt! Ser att texten inte syns riktigt på fotot. Det är i alla fall Rub-ons och det står "Hugs and Kisses"


Jag chalkade kanterna på hjärtat i brunt och rosa för att mjuka upp det hela.

6 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅ Marja my friend. så superfint, jag älskar det kortet, jag har också den stämplen ( aldrig använd förstås), den är sååå fin och nu när jag ser detta så blev den ännu finare.

//Malin

Marie sa...

Jättefint kort, så söt stämpel.

Hoppas allt är bra med dig och ha en fortsatt trevlig måndag.

Ulrika sa...

Oj oj oj ... jag säger då det! Helt underbara kort, jag saknar ord! Gillar både idéerna och utförandet. Helt perfekt och alldeles ljuvligt. Stämplarna är ju bara för söta! Åååhhh ... måtte mitt DT-paket komma snart innan jag kreverar!

Anonym sa...

Vilka toppenfina kort du gjort! Supersnyggt när du sytt på det ena kortet! =)
Mysiga färger du arbetat i =)
Kram Petra

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅ va´ fint! Det blir ju så fint när man syr! Kjam...

Cornelia sa...

Jag gillar ALLT med dina kort!
Du är så duktig och jag blir så glad när jag tittar in hos dej!