fredag 6 februari 2009

DT uppdrag!

I november 2008 gjorde jag en presentförpackning som ni hittar under steg-för-steg beskrivningarna på House of Inspiration´s blogg. Denna har jag använt mig av denna gång också fast här gjorde jag den inte kvadratisk i basen utan rektangulär.



Jessica skickade härliga papper från Karen Neuburger i mitt DT paket och här har jag använt pappret "Sorbet" quilted floral. Jag ville ta upp de härligt knalliga färgerna i blommorna på pappret och använde mig av orange och limegrön Bazill Bling.
En vanlig pappersclips med en massa band får försluta påsen.


Stämpeln är från Whiff of Joy´s "Willows with cookies" och även här har jag velat ta upp färgerna i pappret. Innan jag satte ihop asken skar jag ut ett hål som fick följa konturerna av en blomma i pappret. Innuti har jag fyllt en påse med nybakade havrekakor i en vanlig cellofanpåse (12x21cm)



Tycker att det är kul att skriva små texter på sånt som jag ska ge bort därför hängde jag på tags med bl a receptet på kakorna och lite andra texter.

På den ena står det: "Läste på något ställe att njutning är nyttigt. Mmmm så bra, tänkte jag och bakade en plåt havrekakor. Det blev dubbelnjutning! Doften och smaken! Gjorda av finaste havregrun är de även nyttiga för hjärtat. Dessa måste bara vara nyttiga när man kan njuta så mycket av dem på en gång. Ha inte dåligt samvete när du tar den 2:a, 3:e ... Dåligt samvete är ingen njutning - med andra ord är inte dåligt samvete nyttigt!"



Rosorna är gjorda efter en beskrivning som jag hittade här

2 kommentarer:

Anonym sa...

OHHHH så fiiiiiiiiiint!
Du är så duktig vännen.
//Malin

Ulrika sa...

Men jösses, det här var det häftigaste jag sett på länge! Helt perfekt med stämplen (som är ursöt, jag har den också) och kakorna, och så läckert med titthålet! Wow säger jag bara!