tisdag 12 maj 2009

Slutspurten på CC:n

Sååå nu var det färdig Cropat för min del. Detta var min första men sannolikt inte den sista eftersom man får så mycke härlig inspiratrion och får så mycke gjort också för den delen. Hade jag bara visst om det lite tidigare så har det nog blivit mer.

Denna utmaning gälde det att använda skräp. Jag har här använt Tagen som satt på en sjal jag köpte på Kapphal. Jag sparade den för jag tyckte det var en snygg tag och en söt historia på den också. Annars är det bara spillpapper. Klädställningen provade jag för ett tag sedan att skära ut på Sillen. Sen har den bara legat i lådan eftersom jag inte hade nått planerat projekt för den.

Barnen hade ju en egen liten utmaning. Den skulle innehålla blommor. Både Nora och Tilde hakade på och ville göra varsina kort.

Detta är Nora som är 3 år som gjort. Hästar är nog lika givna som blommor i denna familjen. Det enda jag hjälpte henne med var att få klister på Punchinellan. Annars så klurade hon dit grejjerna själv.


Tilde 6 år, är ju hästtokig så givet med en häst här med. Hon ville ha hjälp att knyta en rosett det var också det enda hon ville ha hjälp med.

2 kommentarer:

Anita/AniLi sa...

Hej Marja, så många härliga alster du gjort till CC:n. Jag kom med här på slutet och hann bara med att göra 1 LO! Önskade att jag sett detta tidigare, för det var verkligen roliga utmaningar.
Ha de gott!
Anita

Lena50 sa...

Åh, villket fint kort, tokgillar färgerna, och klädhängaren, kanon :)