lördag 13 december 2008

Idag har barnen och jag gjort julgranskulor till deras gran. Vi har nämligen återvunnit ett gäng glödlampor. Även om jag inte skulle hänga det i MIN gran så var barnen inte mindre stormförtjusta för det. De fick frossa i glitter som de ville så köket glittrar fortfarande trots att jag städat det.

Först av allt knöt jag i en tråd för att de skulle kunna hänga dem på tork. Jag hade röd metalltråd i våra.
Glitter i olika färger.
Katten Tusseman tyckte det verka spännade......
...och ville vara med på ett hörn, som vanligt........
Full fart på tillverkningen

En hel korg med färdiga kulor. Ska visa bild när vi hängt dem i granen, brukar se lite mysigare ut

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vad kreativa ni är, fina blev kulorna också...

//Malin

Ulrika sa...

Vilken bra idé! Vad mysigt ni ser ut ha det, och kissekatten också! Kram.

Anki sa...

Åh tack för bilderna Maja!

SÅ LÄCKRA!!!
Sparar idén!

KRam Anki