torsdag 23 april 2009

Dt uppdrag för Prickiform!

I dagarna kom det ett nytt DT paket från Prickiform och just nu håller jag på att gnugga geniknölarna för detta uppdrag, men det är alltid lika spännande och kul att få Katarinas uppdrag hemskickade. Ni får hållas på halster ett tag innan ni får se de resultaten.......men jag kan säga ett ord.....kladdigt...

Nu får ni nöja er med mitt förra Dt uppdrag för Prickiform. Jag fick hemskickat de ljuvliga äpplebloms stämplarna och papper i linblomsgrönt och rosa och härliga spetsar. Katarina ville att jag med detta skulle skapa 3 olika saker, ask-kort-tag
Inspirationsorden var; VÅR I LUFTEN - LJUVA TONER


Här är en Ask gjord med Top Score Board. Ovalen och den vågiga kanten gjord med Sillhouetten. Inuti ovalen har jag stämplat äppelblomman med Ljusrosa stämpeldyna och embossat på plast. Äppelblomman har jag stämplat och målat med distresser och klippt ut, lika så bladen. Inuti asken har jag klätt den med papper från Prima Marketing "Nancy".

Kring kanten på asken har jag klistrat två remsor av cardstock och sedan använt mig av den ljuvliga spetsen jag fick från Prickiform. I den trädde jag ett tunt sidenband.


Lite matchande äppelkulor kanske passar i....




Ett tredelat kort som jag även här använde top score boarden till att vika och skära ut.Stämplat med grön distressdyna. Hjärtspets från Prickiform.

Andra sidan av samma kort. Här har jag stämplat med Adirondock Raisin och tonat ut blommorna med lite vatten på en pensel På en sida av vikningarna har jag stämplat först i ljusrosa och där efter med Adirondackdynan, huller om buller



På ena sidan har jag virat tunn guldtråd som jag fäste själva äppelblomman och gröna bling


Tags. En i Shabby Chic stil där jag använt stämplarna i yttersta kanten. En Tag med ficka där jag använt den ensamma blomman i grönt och rosa

9 kommentarer:

Lotta sa...

Jisses så vackert!! Gillar verkligen kortet....Vikningen och den vågiga kanten....makalöst snyggt! Kan jag bara ska jag försöka lifta iden:) Om det är ok.....Asken är åxå kanoners....Ska bli ruggit intressant och se vad du hittar på med nästa DT-paket:)
Kram

Tesa/Therese sa...

Otroligt fina alster. Kram

Lena L sa...

Åhh så mycket vackert att titta på. Väntar med spänning på vad du ska hitta på med nästa paket:)
Önskar dig en trevlig helg.
KRAMIZAR Lena

Bettan sa...

Härligt våriga saker! Himla käckt att se hur du använt spetsen på kortet :-)

Susanne sa...

Wow va snyggt!!

kram
susanne

Ulrika sa...

Alltså det här så vackert så jag blir alldeles matt! Gud så fint, och påhittigt! Gillar verkligen stilen, den lilla stämpeln är verkligen jättesöt. Kram!

Karin sa...

Oj, så mycket fint du har gjort! Kortet med vågig kant och spets var jättefint!

Sannas vrå sa...

Mycket mycket fint. Det tredelade kortet är kanonfint. Kanske skulle prova det, har ju också en sån top score box.

kram sanna

Tesa/Therese sa...

Tack för dina ord, javisst är det härligt med väggord (och man kan inte ha för många ;o) Om jag inte minns fel så efterlyste väl du ett väggcitat till köket för ett tag sen, hur gick det? Kram