onsdag 20 maj 2009

Ibland blir det annat än scrap!

Min dotter Tilde som snart blir 7 hade vårfest på sin skola idag. Man klär alltid ut sig till detta tillfälle.

Hennes stora idol är Ronja så det blev till att rota i gömmorna efter lämpliga tyg och saker som passade till Ronja Outfit

Jag sydde en ärmlös tunika som jag skinnskodde i kanterna, ett par mockadamasker med skinnsnörning, ett tvinnat skinsnöre att hålla grabbarna på replängds avstånd. Ett bälte att hänga älgskinns påsen och repet i och lite passande smycken och en tovig peruk på detta...

Hon var så glad när hon fick se sakerna jag ordnat, och jag tror det framgår på bilderna också ;-)

Det är bara vårskriket som fattas!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Nämen...det är ju lilla Ronja:) Så söt hon är och väldigt lik Ronja:) Måste åxå säga att jag bara älskar LOen här nere *pekar* den med Sommar och sol och snart 4 år....Den är GRYM!!

Morfen sa...

Åh vilken fin dräkt!! En jättesöt Ronja. :) Nu finns din länk med .com på Svensk Scrapbookings länklista. ;) Kram!

Eleonor sa...

Vilken fin dräkt! :-D