måndag 26 oktober 2009

Ett kort till min syster yster!

Jag har begåvats med en underbart snäll syster och moster till mina barn. Hon fyllde år i september och då passade jag på att skicka henne detta kort från oss.
Stämpeln är från Prickiform "Underbara födelsedag" målad med promarker. Lite glitterstickels på morgonrocken. Istället för att måla blomman i vasen har jag stansade jag ut den minsta retroblomman och klistrade dit den för att få lite 3D effekt. 3D lack på vasen.
Formen bakom damen är utstansad med Spellbinders "Labels Four" Chalkade kanter i guld och lila. Papper är Basic Greys "Wisteria"


Banden är loppisfynd och jag valde att låta dem rama in kortet i olika längder.
Blommorna är utstansade från retrostansen, där efter har jag embossat dem med UTEE Gold och Platinum som finns på Prickiform sedan har jag stuckit in pappersrosor.
Inuti har jag stansat ut böljande bårder med hjälp av Jap.screw punch.
På baksidan fick den stora retroblomman tjänstgöra som dekoration.

2 kommentarer:

Nilla sa...

Oh, vilket härligt kort i en underbar färgton! Jag älskar denna dam, hon e så himla go. Oh, va Göteboskt jag lät, skratt! Kram Nilla

Carro sa...

Vilket härligt kort! Att få ett sånt i brevlådan kan ju inte göra mottagaren nåt annat än glad.
Ja synd att vi missade varann på mässan. =/
Kul att du gillade min idé. =D
Kram Carro