onsdag 28 oktober 2009

PRICKIFORM; Gammeldags jul

Jag fick inför Nordiska scrap- och stämpelmässan i Göteborg i uppdrag av Katarina på Prickiform att göra något med deras nya underbara julstämplar. Det kom ett juligt paket i rött-brunt-vitt - kvist.
De mönstrade papprena är Vivianne Gades papper och som kan sammanfattas med ett ord - underbara!

Först ut är ett kort med kortbas i brunt. Bakom det mönstrade pappret har jag använt kvistpappret. Stämpel är "Tomtegosse i fönster" och textstämpel "I belive in Christmas"

Jag har målat motivet med Promarker och sedan haft glitterstickels på flingorna. Texttagen är utstansad med Spellbinders Oval scalloped och stämplad med Versa Color "Brick" sedan har jag dekorerat med halvpärlor. Hålen har jag tagit ut med Japanese Screw Punch. På det mönstrade pappret har jag satt i öljetter och trätt i randigt snöre som finns på prickiform. Rosor ur gömmorna.

Andra kortet är det en kortbas i kvistpapper. Jag har stansat ut ett hål i kortbasen med hjälp av spellbinders Oval Scalloped. Stömpelmotivet är "Tomteflicka i fönster" som jag har målat med distresser.


Därefter har jag stämplat på OH plast med Versa Mark och embossat med Clear och satt in det i hålet i kortbasen så att det hamnar precis framför stämpelmotivet på motstående sida, så att man får en härlig 3D-fönster effekt. Jag har stämplat ut texttagen med Spellbinders och använt Versa Color "Brick" Blommorna runtomkring har jag stansat ut med retroblom stansar i olika storlekar, chalkat kanterna och trätt i 2 färgade pappersrosor eller satt svagt lattefärgade halvpärlor i .


På grankvistarna på stämpeln har jag klistrat på utstansade fernkvistar för att skapa ännu mer 3D- känsla
Kortbaserna som är fristående ifrån varandra har jag satt samman med grungboard som jag färgat svart och fäst med brads i samma färg som halvpärlorna.


Baksidan av kortet




Tredje kortet använde jag mig av vit kortbas med måtten 12x6inch och som jag biggade vid 3 inch och 9 inch för att få öppningen mitt fram.
Här använde jag den nya textstämpel "I belive in angels" som jag stämplade på kvistpapper och klippte ut och fäste den på bakstycke utstansad med spellbinders Oval scalloped. Denna använde jag Perfect pearls "Pearl"på. Och ett band att knyta samman kortet med.


Inuti en "nygammal" stämpel "Underbara Ängel" som jag målat med Promarker sprejat med Perfect Pearls "Pearl" Glitter stickles på vingarna, glorian och 3D lack på hjärtan


Spets runtom själva motivet och retroblommor som jag stansat ut av kvistpappret efter att jag stämplat med den underbara nya bakgrunds textstämpeln "wish upon a star"


Katarina hade ett önskemål; ett enkelt kort och det blir det Sista kortet som är en kortbas i kvist där jag stämplat med "Granbården" med grön dyna. Pappersband från butiken som jag även där använde samma bård.
I belive in christmas stämplat med grönt på vit CS


Samma bård inuti.


4 olika tags fick följa med till götet.

På den första har jag sprayat med distresser i rött och grönt, sedan stämplat lite swirlar i samma färger, textstämpel "God Jul 05" Hampasnöre.
~*~
Den andra har jag stansat ut med spellbinders och stämplat med Versa Color "Brick" texten "I belive in christmas" Ögleband
~*~
Den tredje är stämplen "Etikett - God Jul 01" Stämplat med brunt på kvistpapper. På baksidan en privat swirl och en brun ros. I kanterna har jag stämpat med granbården. Brunt Organza band.
~*~
Den fjärde är en bas i kvist stämplat med bakgrundsstämpel "Whish upon a star" i rött Sedan har jag målat och klippt ut "Tomtepojke i fönster" på baksidan har jag skurit ut en fyrkant för att kunna skriva på , lite blommor och fern som dekoration. Hjärtband


Det var mina bidrag till Prickiform hoppas ni hittar lite inspiration!

8 kommentarer:

E sa...

Sitter här och försöker få upp hakan ur knät.....WOW va snygga kort o tags du gjorde till detta uppdraget. Några såg jag på mässan och det är ju bara sååå fint i verkligheten! Och tagsen, helt fantastiska!
Ha en bra dag!
Kram

Annika / Prickiform sa...

Vi fick så många positiva kommentarer om dina kort på mässan i Göteborg. Särskilt "fönsterkortet" var det många som undrade hur du hade gjort. De var verkligen imponerade och det är jag också =)
/ Annika

Ciza Patricia sa...

Underbara kort som inspirerar. Jättehärliga. :)

Ha det jättebra.

Kram

Jessica sa...

Underbara kort Marja!

Kram Jessica

Vonna sa...

Verkligen fina kort och tags!
Visst är det kul att börja göra julkort?
kram

Bim HD sa...

Hm, jag kommer på kurs när jag får råd o vi orkar, hehehe...
När nu det lär bli, ;)
Må så grankott...

Linalotta sa...

guuuud va snyggt kort. Stämpla på OH plasten var ju underbart!!

Vixen sa...

Men gud så snygga alster! Jag finner inte ord för att förklara hur snyggt jag trycker du gjort du är så himla begåvad och kreativ!

Kram, Nette